W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Centrum Wiedzy

Narzędzia do optymalizacji strony

< wróć do centrum wiedzy

Co dzień pracuję nad optymalizacją konwersji i szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Wiele osób pyta mnie jakie narzędzia wykorzystuję w swojej pracy i jak powiększam swoją wiedzę. Postanowiłam to zebrać i stworzyć krótki niezbędnik narzędzi, stron i blogów, z których najczęściej korzystam. Mam nadzieję, że przydadzą się wam także w waszej pracy.

1. Analityka

Zacznijmy od kopalni wiedzy, którą może dać nam analityka internetowa. Tutaj najważniejszym narzędziem (pewnie nawet nie muszę wymieniać) – jest Google Analytics. Zespół Google’a nieźle napracował się nad nową wersją, która daje nam o wiele więcej możliwości. Ja osobiście cenię sobie swobodę jaką nowa wersja narzędzia nam daje – możemy swobodnie dostosowywać analizy i raporty do naszych potrzeb. Patrząc na to, że w ostatnim tygodniu mogliśmy zauważyć kolejny update – myślę, że jeszcze dużo zmiany w GA przed nami.

Skąd czerpać wiedzę:

  • blog Mariusza Gąsiewskiego – http://www.ittechnology.us/. Możecie znaleźć tu nie tylko porady i case’y, ale także to co najbardziej wartościowe – kursy w pdfie. Obecnie jest już dostępny kurs pod nowego Analyticsa.
  • blog firmy Conversion – http://www.conversion.pl/blog/. Znajdziecie tu porady na temat analityki pod kątem optymalizacji konwersji. Blog pełen przydatnej wiedzy i case’ów, które mogą rozwiązać niejeden problem z konwersją.

2. Usability

a) Analityka po raz drugi
Zacznijmy od tego skąd wiemy, że warto zmienić coś na naszej stronie. Do tego służy z jednej strony analityka, z drugiej strony opinie naszych użytkowników. Zacznijmy od pierwszego. Świetnym uzupełnieniem wyżej wymienionego narzędzia (Google Analytics) jest Clicktale (clicktale.com). Dzięki niemu widzimy jak użytkownik porusza się po naszej stronie – jego ruchy myszką, kliknięcia czy też scrollowanie. Widzimy jak naprawdę nasza strona jest przeglądania. Główną zaletą tego narzędzia jest to, że zbieramy dane o korzystaniu z naszej strony w warunkach naturalnych dla użytkownika. Jest to duży plus w porównaniu z badaniami z użytkownikami, które sami przeprowadzamy.

b) Badanie z użytkownikami
Nie każdego stać na przeprowadzenie badań przez firmę, która się w tym specjalizuje, dlatego zachęcam do przeprowadzenia tego typu badań osobiście. Poniżej narzędzia, które mogą wam w tym pomóc:

  • Morae – http://www.techsmith.com/morae.html Jest to narzędzie do przeprowadzenia testów z użytkownikami – nagrywa całą sesję testową oraz pokazuje ruchy muszą. Samo narzędzie jest przydatne, aczkolwiek wymaga przeczytania instrukcji zanim zacznie się go używać (powinni nad tym sami popracować).
czytaj więcej >